Збір або повернення боргів

Колектор в системі фінансів - людина, що забезпечує збір і повернення боргів. Колекторами також називають агентства, що спеціалізуються на такій роботі.

Колектор (робота з боргами)

Від англ. Сollection - збір.

особливості професії

Коли говорять про збір або повернення боргів, на думку приходить неприємна думка про їх вибиванні. Однак робота колектора підпорядковується законам російської федерації.

А то, що виходить за рамки закону, - злочин.

Если Вам необходима защита от коллекторов или Вам звонят коллекторы что делать украина Вы узнаете при помощи опытного и грамотного юриста, а также можете получить всю необходимую консультацию на сайте.

Колектор - це посередник між кредитором і боржником. Він працює в інтересах кредитора, тобто банку, що видає кредити, або фірми, що надає послуги в борг. Наприклад, в інтересах операторів зв'язку, великих торгових мереж, які торгують в розстрочку.

І все ж найбільше вони працюють саме з банківськими боржниками.

Не випадково перші колекторські агентства в Росії з'явилися як дочірні підприємства банків.

Агентства отримують прибуток у вигляді відсотків від повернутих боргів. У всьому світі колекторський бізнес вважається одним з найприбутковіших.

Багато фірм намагаються будувати роботу так, щоб у клієнтів боргових проблем не виникало зовсім. Вони розсилають нагадування про те, що закінчується термін платежу. Таке практикується у всіх пристойних банках, інтернет-компаніях та ін.

Простий приклад: багато користувачів Інтернету раз в місяць отримують від свого провайдера автоматичне нагадування про наближення дня оплати.

Але що робити, якщо термін закінчився, попередження зроблені, а платіж так і не внесений? Інтернет-провайдер може просто припинити обслуговування боржника. Для банку такий варіант не підходить: банку необхідно повернути кредит і відсотки по ньому.

Юридичною мовою повернення боргів називається стягненням заборгованостей.

Перше завдання колектора - запобігти розростання боргу. Для цього він нагадує боржнику про терміни, можливі штрафи, обумовлених у договорі.

По-друге, він добивається повернення вже наявного боргу.

По суті, колектор тисне на боржника (людини або фірму), щоб той погасив свій борг добровільно. А якщо не вийде, намагається провести примусове стягнення через суд.

Колектор має право дзвонити боржникові, направляти йому sms, письмові повідомлення про борг (в тому числі в порядку досудового врегулювання спору), може зустрічатися особисто з боржником або його представником, щоб розібратися в обставинах і домовитися про погашення боргу.

Колектор збирає і аналізує інформацію про боржника і його активах, про його діяльності. Іноді колектори можуть вести розшук організації-боржника, а також майна боржника (організації або громадянина). Для цього робляться запити до органів МВС, РАГСу і т.д.

Однак тиск і переслідування - не єдина стратегія. Іноді доводиться виступати в ролі парламентера між боржником і кредитором, розглядаючи варіанти вирішення питання. Наприклад, можна провести реструктуризацію боргу. Іноді, якщо боржник не в змозі виплатити весь борг за жодних обставин, сторони можуть зійтися на сплату більшої його частини.

При цьому діяти фахівець повинен гранично коректно, не привертаючи сторонньої уваги до процесу. Наприклад, він не має права погрожувати боржникові або шкодити його репутації, а також турбувати дзвінками з 23 до 6 години ранку.

Крім того, чесний колектор грає відкритими картами. Він не має права приховувати від боржника обставини, пов'язані з боргом.

Скажімо, боржник виплачує суму, розраховуючи, що цим він погашає свій борг, а пізніше з'ясовується, то гроші пішли лише на погашення відсотків, що набігли пенні. Щоб цього не сталося, колектор повинен чітко пояснити боржникові ситуацію.

Збір або повернення боргів

Металлочерепица Омск

Види мансардних дахів